Lees de eerste post voor meer uitleg.

29 april 2006

Bl°gSp0t rUleZzZzZ

Banner Exchange werkt niet (altijd)

Banner exchange is tof: niks doen en toch bezoekers krijgen. Hoewel... Veel beloven en weinig geven, en het is niet eens hún schuld: wie dankzij banner exchange effectief meer bezoekers wil lokken moet ook ZONDER banner exchange aan publiek geraken. Voor wat hoort wat, en als zij hun banners niet op jouw site kunnen laten zien tonen ze je banner ook niet op andere sites. En dan nog... Er klikt geen kat op! 10 clicks op 1000 views wordt door sommigen reeds als een geslaagde onderneming gezien. Waar is de tijd dat de gemiddelde surfer net dat beetje dommer was?

(Heimwee naar vervlogen tijden...).


28 april 2006

Lang leve anaflabeten

Typen is moeilijk. Zelf sop een zgn. ergoniomisch ontworpen klavier. Veell te dike vingers en een veel te klein toetsenbord zorgen bij menige pc-gebriuker voor een hopp iritatie. Doe ddar het tempo van sommigen bij en je zit al gauw met een post als deze.

Webmatsers, doe er je voordeel mee! Combineer deze uiterst geheime info met de tips uit deze post en leidt al dan neit analfabete bezoekers naar je site. Extra troef: de concurrentie in zoekmachiens is véél kleiner, en dus behaal jij wat die verkeerd gespelde zoektermen betreft een veel hogere positrie. Gotcha?

BTW, doe dit niet in je inhoud maar in je metatags of in onzichtbare tekst. Grote kans dat je bezoekers anders even snel weer weg zjin a$sl ze gekome zijn.

Het werkt!!!

Net na het posten van het vorige stukje verscheen in mijn adsense balkje bovenaan 'meta-tags'. Praise Google, aleluia! (en als adsense het oppikt zullen de zoekrobots dat ook wel doen zeker?).

Keyword Density for Dummies

In 'mooi' Nederlands: zoekwoordverzadiging (en dan weet u ineens waarom iedereen het Engelse begrip gebruikt).

Maar nu to the point:
Keyword density is het percentage van mogelijke zoekwoorden en gerelateerde begrippen die in de inhoud van je webpagina staan. Hoe beter die afgestemd zijn, hoe beter je resultaten in zoekmachines. Vergeet daarbij de titels van je posts trouwens niet - belangrijke zaken zoals titels en vetgedrukte woorden worden wel degelijk herkend door onze vrienden crawlers...

Wat deze post betreft kan je dus zeggen dat keyword density, zoekwoorden, webpagina, zoekmachines, posts en crawlers de belangrijkste woorden zijn. Rest de vraag: heeft het zin je pagina's vol te stoppen met tientallen zoekwoorden? En hoe voorkom je dat je lezers zich daaraan ergeren? Tenslotte mag je nooit vergeten dat een goede website zowel voor mensen als voor computers geschreven is.
Ziehier één van de mogelijke oplossingen, en al zegt men dat Google e.a. er niet mee kunnen lachen, ik doe het toch...

keyword density zoekmachines internet blog zoeken web seo search optimalisation zoekoptimalisatie google meta tags blogpromotie gratis promotie pagerank top ranking search engines enzovoort dus

Got the point? (Geef toe dat het goed verstopt zit).

Ciao en de groeten,
uw webmaster

26 april 2006

Hier wordt je dus moe van...

Technorati II

... en voor een degelijke uitleg over tags en Techorati moet je dus hier zijn.

(En ja, dat had u zelf óók kunnen bedenken).


Adsense voor gevorderden

Juist ja, en hoewel Google me contractueel eigenlijk verbiedt te refereren naar hun adsense als die op dezelfde pagina aanwezig is (of toch zoiets) moet mij iets van het hart. Normaal gezien mag ik als webmaster ook niet op mijn eigen adsense-reclame klikken, maar gezien het onderwerp van mijn blog is dat dus serieus klote. Zelfbeheersing is hier het toverwoord... Laat die yoga-cursus maar komen!


Blogspot Refferers around the Globe!

Ze zijn weer binnen, mijn trouwe schare navbarlovers! Kijk en geniet mee:

Voorwaar weer boeiend leesvoer! Amusez-vous zou ik zo zeggen...

Get Tagged!

Daar gaan we weer... 't Is ook nooit goed he! Heb je eindelijk een FFA-pagina (die nog nooit bezocht werd), twee bannerexchangeprogramma's die veel beloven en weinig doen (de eerste klik op MIJN banner moet nog komen), ben je aangemeld in ondertussen toch wel 40 (veertig) zoekmachines die geen kat gebruikt, ... met als enige resultaat: Navbar-adepten (en een occasionele 'gerichte' bezoeker) op mijn blog en statistieken waarbij het verschil tussen 1, 2 of 3 bezoekers per uur al te duidelijk zichtbaar is.

Tijd voor iets nieuws dus!
Tijd voor... TECHNORATI!!!

Jawel, bloggers krijgen de gratis promotie zo heel af en toe in de schoot geworpen... Ondertussen zijn er reeds honderden zoekmachines die het web afschuimen naar RSS-feeds en blogposts in het bijzonder. Technorati is er daar één van, en niet de minste. Dáár moeten we dus binnengeraken, en wel manueel.
Waarom? Daarom.

Meer uitleg volgt, maar als ik nu de daad niet bij het woord voeg komt er weer niks van in huis. Ik ken mezelf...

BTW: Vanaf nu worden mijn posts dus getagd. 't Is maar dat u het weet.




Van den Pot en den Ketel...

Van het spreekwoord dat hierboven gesuggereerd wordt heeft u vast al wel eens gehoord. Het is dan ook één van die wijsheden die (jammer genoeg) vaak maar al te waar zijn. Kijk maar eens naar al die bannerexchange- en andere semi-achterlijke sitepromotietools: uw website mag slechts 2 banners bevatten per pagina (zo schakel je natuurlijk de concurrentie uit), wie deelneemt aan ons promotieprogramma mag geen (en ik herhaal: géén) pop-ups op zijn site hebben, ...

Goed. Honderd procent akkoord. iLead hebben we wel weer gehad... Maar met welke pretentie durven autohitters dergelijke zaken aan een site voorschrijven? Bevinden niet net zij zich aan de uiterste rand van zielige sitepromotie? Soit, dura lex sed lex, maar geachte ontwikkelaars van dubieuze tools: bedenk dat net DIE sites die reeds barsten van de irritante pop-ups de eersten zijn die voor JOU programma óók zwichten.

(En daarmee ben ik terug aan het posten geslagen. Wee de argeloze net-dolende medemensch...).