Lees de eerste post voor meer uitleg.

08 april 2006

Metataratatatags: metatags dus...

Yes, weer een postje dichter bij het ultieme einddoel: pagerank 10,5 of meer bij Google en mijn site gelinkt op de beste sites. Werk aan de winkel dus, want vooral dat eerste speelt me parten. Als je wil dat Google (en anderen) je vinden moet je natuurlijk enkele zoektermen hebben die bij je site horen. Niets zo ergerlijk als opgezadeld worden met de laatste IT-nieuwsjes als je enkel en alleen wil weten wat voor weer het gaat worden (en zo stom bent daar het internet voor te gebruiken - kijk buiten en haal een frisse neus).

Gelukkig (?) zijn de meeste zoekrobots uitgerust met een 'crawler' (zeg maar speurhond) die op zoek gaat naar de inhoud van je site. Sommigen gaan zelfs verder en zoeken specifiek naar de 'kleine lettertjes'. Jij ziet ze niet, maar ze zijn er én helpen je site beter te indexeren en categoriseren. Je raadt het al: metatags!

Omdat mijn blog over het aanmelden van URL's en sitepromotie gaat ben ik dus op zoek gegaan naar enkele interessante zoekwoorden. Eat this, want je krijgt ze er gratis bij!
  • aanmelden
  • blog
  • internet
  • zoekmachine-optimalisatie
  • SEO (search engine optimalisation - lang leve de Engelstalige Overheersing van het net!)
  • link
  • pagerank (puntenscore van Google)
  • zoekrobot
  • startpagina
  • websitepromotie
  • blogrol

Als alles goed gaat zou iedereen die deze woorden in Google intikt binnen een zo kort mogelijke tijd naar mijn blog doorverwezen moeten worden. Althans, dat is de bedoeling. Hoe lang dit gaat duren weet ik niet, maar ik geef wel een seintje.

Optie 2, hiervoor betalen, valt buiten dit blog en de moeite die ik ga doen. 1) Het moet leuk blijven en 2) Ik ben niet van plan om om die reden de titel van mijn blog aan te passen.

Metatags maken doe je trouwens ZO (klik op de ZO voor een metatag-generator. Geen dank).

Eerste werk: een beetje 'content'

Goed, daar gaan we dan...
Omdat ik al gemerkt heb dat veel sites en startpagina's geen links opnemen van sites onder constructie lijkt het mij geen slecht idee eerst enkele posts neer te pennen. Klinkt logisch, maar begin er maar aan! Het echte werk moet nog beginnen, dus daar kan ik nog niet zoveel over schrijven. Even rondkijken op het net en alvast wat schrijven over site-optimalisatie (of erger: banner exchange)? Ik dacht het niet...

Dan maar één van die tekstjes die je vaak ziet op voorbeeldsites en -blogs, enkel en alleen online om mensen te tonen hoe hun blog er uiteindelijk uit zal zien. Lorem ipsum, hier gaan we!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Curabitur odio lectus, ultrices aliquam, vulputate sit amet, sagittis a, lorem. Ut id orci. Vestibulum elit pede, scelerisque nec, bibendum id, blandit sed, urna. Morbi non erat vel justo placerat eleifend. Mauris odio. Duis in quam. Integer auctor, sem at consequat ultrices, nibh ante mattis metus, sed dignissim est metus sed nisl. Vestibulum a nulla. Donec et est vitae quam ornare tincidunt. Morbi facilisis cursus purus. Mauris turpis. Curabitur sit amet nibh. Curabitur eget tellus et purus condimentum mattis. Mauris vulputate mauris ut dui. Donec bibendum nunc eu elit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Fusce a turpis. Nulla tincidunt.

Mooi he! De geschiedenis van dit tekstje is trouwens best interessant: het origineel (2000 jaar oud en geschreven door Cicero) wordt al sinds de renaissance gebruikt als voorbeeldtekst in de boekdrukkunst. Net zoals het apenstaartje (@) dat reeds gekend was in middeleeuws Italië als maateenheid heeft het de tand des tijds méér dan overleefd.
Maar dit terzijde.

Post 2 is binnen, en u heeft er nog iets van geleerd ook.

Goeiemorgen!

OK, 't is avond. Doet er niet toe. Ben een tijdje geleden beginnen bloggen, en in de ijdele hoop enige bekendheid aan mijn blogje(s) te geven ben ik eens op 'Het Net' gaan kijken... Na een poos kwamen de gratis sitepromoties en linkpiramides mijn oren uit! Niet dat ik ze allemaal heb geprobeerd, aangezien voor elke dubieuze promotiesite wel een andere site bestaat waar op de gevaren voor je blog ervan wordt gewezen. Ondertussen trouwens al veel bijgeleerd over metatags, SEO en andere (on)zin... Kijk en lees mee, en ontdek wat werkt en wat niet. Dit blog is bedoeld als testblog voor de meest onzinnige én zinnige promotietechnieken. Doel: zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen gelinkt worden enmet als resultaat een pagerank van minstens 10,5 op de schaal van Google.

Opgepast: wanneer ik na testing van een bepaalde 'techniek' DON'T TRY THIS AT HOME (met jouw site dus) vermeld, wil dit maar één ding zeggen: DON'T TRY THIS AT HOME! (Tenzij je er natuurlijk voor kiest om in de shit te zitten met je site of blog).

Succes!