Lees de eerste post voor meer uitleg.

08 april 2006

Metataratatatags: metatags dus...

Yes, weer een postje dichter bij het ultieme einddoel: pagerank 10,5 of meer bij Google en mijn site gelinkt op de beste sites. Werk aan de winkel dus, want vooral dat eerste speelt me parten. Als je wil dat Google (en anderen) je vinden moet je natuurlijk enkele zoektermen hebben die bij je site horen. Niets zo ergerlijk als opgezadeld worden met de laatste IT-nieuwsjes als je enkel en alleen wil weten wat voor weer het gaat worden (en zo stom bent daar het internet voor te gebruiken - kijk buiten en haal een frisse neus).

Gelukkig (?) zijn de meeste zoekrobots uitgerust met een 'crawler' (zeg maar speurhond) die op zoek gaat naar de inhoud van je site. Sommigen gaan zelfs verder en zoeken specifiek naar de 'kleine lettertjes'. Jij ziet ze niet, maar ze zijn er én helpen je site beter te indexeren en categoriseren. Je raadt het al: metatags!

Omdat mijn blog over het aanmelden van URL's en sitepromotie gaat ben ik dus op zoek gegaan naar enkele interessante zoekwoorden. Eat this, want je krijgt ze er gratis bij!
  • aanmelden
  • blog
  • internet
  • zoekmachine-optimalisatie
  • SEO (search engine optimalisation - lang leve de Engelstalige Overheersing van het net!)
  • link
  • pagerank (puntenscore van Google)
  • zoekrobot
  • startpagina
  • websitepromotie
  • blogrol

Als alles goed gaat zou iedereen die deze woorden in Google intikt binnen een zo kort mogelijke tijd naar mijn blog doorverwezen moeten worden. Althans, dat is de bedoeling. Hoe lang dit gaat duren weet ik niet, maar ik geef wel een seintje.

Optie 2, hiervoor betalen, valt buiten dit blog en de moeite die ik ga doen. 1) Het moet leuk blijven en 2) Ik ben niet van plan om om die reden de titel van mijn blog aan te passen.

Metatags maken doe je trouwens ZO (klik op de ZO voor een metatag-generator. Geen dank).