Lees de eerste post voor meer uitleg.

09 april 2006

Geleerd van Unizo: deel je kennis!

Ja dag, nooit gedacht nog eens op de site van Unizo terecht te komen. U kent hen wel, die vereniging van ondernemingen en co, iets waar ik als blogger eigenlijk helemaal geen zaken mee heb. Of toch?

Op hun weblog vond ik volgend artikel. Als wat ze schrijven waar is ben ik dus goed bezig (want welke andere zot geeft AL zijn geheimen prijs)? En laat het nu juist dát zijn dat een garantie is voor succes.


Hoe uw e-commerce site bekend maken?

Stel, u hebt een bakkerij in een kleine stad in Duitsland en u bent in de ganse regio gekend voor uw fantastische stöllen (= Duits kerstbrood). U beslist op een mooie dag in 1999 om uw stöllen ook via het internet te gaan verkopen. Maar hoe zorgt u ervoor dat potentiële klanten uw site leren kennen?Dit was het probleem van Bernd Kütscher (www.stollenbacker.de) bij de opstart van zijn online verkoop, en eigenlijk ook van elke andere KMO met een eigen (e-commerce) site.Hij heeft een heel simpele, maar zeer sterke oplossing gevonden. Bernd plaatste enkele van zijn recepten, vrij beschikbaar, op de site. Hij deed dus datgene waar veel ondernemers zoveel schrik van hebben: een deel van zijn kennis vrijgeven op het internet.Het gevolg was echter niet dat elke andere bakker plotseling zijn recept ging kopiëren, maar wel dat hij na 1 jaar al naar meer dan 80 landen exporteerde.
Wat was er gebeurd?

... de rest moet u maar op de site van Unizo lezen. Copyright enzo... Klik daarvoor op het titeltje van het artikel (hoe uw e-commerce site bekend maken).